středa 17. září 2014

Dreamsea v Moliets et Maa.... surfařský ráj v západní Francii


Francii jsem navštívila již mnohokrát předtím, ale moje cesty vždy směřovaly na jih Francie. Avšak pro tentokrát, jelikož jsem chtěla vyzkoušet surfování,  jsem změnila směr a vydala se na Západ a to do malého města, skrytého mezi lesy zvané Moliets et Maa.


  Moliets et Maa se nachází zhruba hodinu cesty od hranic se Španělskem a necelou hodinu cesty autem od známého letoviska Biarritz. 
  
Pobřeží okolo Moliets je velmi lesnaté, a upřímně když jsem přijížděla ke kempu, tak jsem nevěřila, že někde v okolí je oceán a tzv. surfařský ráj. Prostě jsem nikde po cestě neviděla žádnou pláž.....




... Pár slov o surfcampu....
Já se rozhodla pro surfcamp Dreamsea. Proč? Kvůli ceně, zázemí, hodnocení a taky proto, protože kemp zprostředkovávají i Češi. Já osobně to štěstí potkat tam někoho z České Republiky neměla, ale to nic nemění na tom, že kemp na místě organizuje skvělá banda lidí, která vám pomůže rychle zapadnout (ikdyž se rozhodnete vydat se sólo).

Den příjezdu probíhá tak, že buď vás ubytují hned, a nebo si složíte zavazadla do společného stanu a čekáte než vám přidělí spolubydlící. Jelikož já si na stan musela počkat, tak jsem neváhala a rozhodla se prozkoumat okolí a pláže na kterých budu následující dny  "bojovat" s vlnama.

Dostat se na promenádu trvá asi 10 minut svižnou chůzí (asi si v Dreamsea řekli, že nám  krátké procházky občas nezaškodí :))



Promenádu v Moliets si představte asi takto: Jedna
dlouhá ulice plná restaurací, barů, lákavě vonících pekáren surfshopů a butiků a atmosféru kolem vás doplňůjí surfaři na longboardech mířící na pláž.

Po delší procházce městem jsem se vrátila do kempu a to už postupně přijížděli další účastníci kempu a zábava se začínala rozjíždět. Hned na úvod vás čeká "Welcome party" kde se postupně seznámíte jak s instruktory tak i dalšími lidmi.

Další dny probíhají asi takto: Vstanete, jdete na  snídani , kde si zároveň připravujete i oběd v podobě baget (tohle je jedna z těch nejdůležitějších částí dne, co může být horší než prázdný žaludek :))
Během snídaně zjišťujete od ostatních surfařů jaké jsou vlny... po snídani jdete hledat svůj neopren a zároveň doufáte, že nikdo vám ten váš nevzal (i to se občas stane :) )
Po té jdete na pláž, pokud máte to "štěstí" a patříte do té skupiny, která ten den začíná první tak si "namažte svaly" protože kilometr se vláčet s prknem zas taková sranda není :) Naštěstí surfaři jsou většinou gentlemani takže holky nebojte většinou se najde někdo kdo vám alespoň část cesty s prknem pomůže.

Po té co konečně překonáte řeku a posledních 300m, které se vám s prknem budou zdát nekonečné vás čeká rozcvička ... a nebojte se nuda to díky instruktorům rozhodně není.

Po rozcvičce vás čeká lekce, kde zjistíte, že jak se na surfu chovat, co dělat a nebo nedělat , pak následuje trénink na suchu a když lektor zjistí že všichni jste dostatečně připraveni, tak huráá do vody.

Po lekci buď zůstanete na pláži a nebo jdete zpět do kempu kde následuje siesta a je na vás jak volný čas využijete.

Kolem 6 hodiny už začnete sledovat čas na mobilu a začínáte se těšit na večeři, která je díky kuchaři vždy zážitek.

Po jídle vás čeká buď nějaká soutěž nebo party.

Mimochodem kemp každou středu pořádá výlet do San Sebastianu. Ten si rozhodně nenechejte ujít.

Další dny, kdy neustále zlepšujete svoje schopnosti na surfu utečou strašně rychle a ani se nenadáte a je tu pátek, kdy se koná GOOD BYE  PARTY.  Kdy do 23:00 pijete, tančíte v campu a pak po 23. hod se přesunete do města do místního baru kde hraje živá hudba.

Takže pokud Vás láká surfování tak neváhejte a vydejte se do Moliets.

Užitečné odkazy: http://www.dreamseasurfcamp.com/cz/
                         : http://www.france-voyage.com/cities-towns/moliets-et-maa-14288.htm

Žádné komentáře:

Okomentovat